פתיחת עסק חדש זהו רגע מכונן לכל הדעות, הרגע בו הקריירה מקבלת תפנית ואנו עומדים מול שינוי מאתגר. המעבר משכיר לעצמאי מלווה לרוב בחששות, כשכיר בעל בטחון כלכלי ותעסוקתי אנו עומדים בפני מעמד חדש של עצמאי בו אתה 'אדון לעצמך'.
חשוב לזכור כבר מההתחלה כי למרות המחשבה והאמונה במוצר ובעסק, המציאות לא פעם מראה לנו שלא כל עסק זוכה להצלחה ותהליך הקמת העסק ראוי שיתבצע בזהירות ובצורה מושכלת.
באופן סכמטי וכולל, שלב פתיחת העסק מורכב משלושה שלבים עיקריים.
בשלב הראשון אנו נלווה אותך מבחירת תחום העסק הרעיון והיזמות דרך שלב אפיון העסק, המגזר אליו יפנה, דרך בחירת השם ומהיכן אנו נתעד להפעיל את העסק(האם מהבית או ממשרד?)
בשלב השני אנו נבנה תוכנית עסקית, מידע מלא על התוכנית העסקית חשיבותה ויתרונותיה ניתן למצוא בפרק זה (היפר לינק!!!) שבאתרנו.
השלב השלישי הוא שלב הגדרת סוג העסק, רישומו ברשויות המס והתמקדות בניהול הפיננסי השוטף (ניהול כספים ושרותי חשבות עליהם ניתן לקרוא כאן)
*לעיתים, פתיחת עסק חדש מלווה בחשבון בנק עסקי נפרד מהחשבון הפרטי, מומלץ מאוד להפריד בין החשבון הפרטי לעסקי.
התהליך המקדמי בפתיחת העסק (שלב ראשון) הכולל בין היתר בדיקת חיוניות העסק, סקר שוק נרחב ונהלים אנליטיים נוספים חשוב לא פחות מהתנהלות העסק בשוטף ויקבע לא פעם את כושר הישרדות העסק בטח ובטח שבתחילת דרכו.
גם במצב בו התחום אליו אתם פונים הוא תחום עיסוקכם משכבר הימים, ואתם בקיאים בו באופן יסודי חשוב לקחת, כבר מתחילת הדרך, אנשי מקצוע אשר ינתבו את הסירה דרך שאלות פיננסיות ובירוקרטיות.
ייעוץ מקצועי יספק לכם את הכלים והידע בכל הקשור להכנת תוכנית עסקית, בדיקת התיכנות כלכלית והכוונה כאמור בסבך הבירוקרטי.
לווי של רואה חשבון או משרד חשבונאות אשר משלימים, כל אחד בתחומו, את הפסיפס הפיננסי-כלכלי שזור בכל עסק נותן לכם להתמקד במשימה של ניהול העסק.
אנו נוכל לתת לכם את הליווי המקצועי בפתיחת העסק וההתנהלות מול רשויות המס. עסק צריך שיהא מותאם הן לסוג התאגיד המתאים לו מבחינה עסקית והן מבחינה רגולטורית. האם כדאי לפעול כעוסק מורשה? אולי כחברה? לכל תאגיד היתרונות והחסרונות שלו ואנו נוכל לקחת בחשבון את מכלול הנסיבות ולבחור עבורך את את "דרך המלך". כמו כן חשוב שתדע את חובותיך וזכויותיך החדשות הבאות לידיי ביטוי כבעל עסק אשר נגזרות מסוג התאגיד אותו נקים.
בעת הקמת עסק חדש, ובמיוחד כזה בעל שותף יחיד, אתה הוא הגורם אשר מניע הכל. החל משיווק ומכירות דרך בקרה, ניהול מו"מ מול ספקים וכן עוד עשרות בעיות קטנות וגדולות אשר צצות מידיי יום בעסק.
במקום להשקיע את מרבית המרץ והמשאבים בניהול ובהובלת העסק קדימה, תוך התמקדות בגרעין הפנימי של ניהול העסק, אתה מתמקד בהמון מסביב. מילת המפתח היא ניהול זמן – אנו, יחד איתך, נוכל להקים מערכת אשר תחסוך ממך את הטיפול הבירוקראטי מול הרשויות (ולא רק…) אשר יאפשר לך להתמקד בנושאים החשובים באמת. הובלת העסק קדימה!