הגדרה

  חברת הזנק או חברת סטארט אפ (באנגלית: startup company) היא חברה שהוקמה מאפס או נוסדה זה מכבר, במטרה לפתח מוצר או רעיון ייחודיים, לרוב בתחום ההייטק. חברה מפסיקה להיות חברת הזנק, כאשר היא נמכרת לחברה מבוססת או מתבססת בעצמה והופכת לחברה רווחית.

חברות הזנק ממומנות לרוב על ידי קרנות הון סיכון, חממות טכנולוגיות או משקיעים פרטיים (אנג'לים), כשההון הראשוני משמש להקמת החברה, גיוס עובדים, פיתוח מוצרים או שירותים, ומכירתם.

 

הקמת סטארט אפ

משרדינו מעניק מגוון שירותים לחברות הייטק, חברות סטארט אפ, חברות תוכנה וחברות חומרה.

משרדינו בעל ניסיון רב בתחומים אלו. צוות רואי החשבון המנוסים מענקים ליווי שוטף משלב הקמת החברה הכולל, בין היתר, ליווי מול הרשויות השונות בארץ ובחו"ל, הכנת דוחות למשקיעים ולבנקים, הכרה עם קרנות וחוקים רלוונטיים וכו'.

כאשר מחליטים למסד חברה בתחום הייטק חשוב לזכור שליווי מקצועי יכול לפתור הרבה קשיים ובעיות. מידי שנה נפתחות הרבה חברות בתחום זה אשר מתקשות להמשיך את הפעילות העסקית בשל חוסר בייעוץ מקצועי בשלבים ראשוניים של ההקמה.

לכן מומלץ כבר בשלבים הראשוניים לפנות לרואה חשבון מקצועי אשר בקיא בתחום על מנת למנוע קשיים ובעיות בעתיד.

סטראט אפ ! מילה מפוצצת שמביאה איתה חלומות וורודים של הצלחה מסחררת, מעבר לעמק הסיליקון ומשם אקזיט חלומי!

 

שלב ראשון, מציאת רעיון מוצלח וטוב לסטארט אפ שאמורה לבוא מהבנה עמוקה לבעיה אמיתית – לצורך – ויישום מקצועי של פתרון מוצלח.

עם הגעה לשלב הרעיון,יש לשים את הדעת על כדאיותו ודרך תכנון החזון תוך הסדרת מערכת היחסים בין המייסדים לבין עצמם ובין המייסדים לחברה צריך לזכור ששלב המימון בחברת הזנק הוא שלב חשוב ומכריע.

השקעה בחברת הזנק נחשבת להשקעה ברמת סיכון גבוה, רוב חברות ההזנק יסגרו ללא מימוש הרעיון והגעה לרווחיות. לרוב, גיוס הון לחברת הזנק מתבצע בשלבים בהתאם להתקדמות התהליך.

בשלב הבא יש להפוך את רעיון היזמים לכדי הצעה שניתן לשווק ללקוחות , הוא שלב בו לרוב המימון מגיע מכיסם הפרטי של היזמים. בשלב הבא היזמים כבר דרושים להון אשר יתן להם את הכלים ומשאבים להם הם זקוקים להמשיך הלאה בפיתוח הרעיון. גיוס ההון הראשוני הזה, שנקרא לעיתים Seed , מגיע לרוב מהמשקיעים לאחר שהיזמים הציגו בפניהם את התוכנית העסקית של המייזם.

חשוב שהתוכנית העסקית תיהיה מקצועית ומדויקת, חשוב לתת מידע לגבי שוק היעד של המייזם, לוחות זמנים , מבנה הגוף והעובדים אשר ייצרו את המוצר, הרציונאל הכלכלי שבהקמת המייזם וכו'.

מכאן והלאה ינסו הייזמים לגייס הון נוסיף בהתאם לשלב בוא נמצא המייזם ולפי תוכנית עבודה מסודרת אשר ידועה מראש עד אשר יגיע המייזם לשלב ההכנסות. שלב ההכנסות מאופיין או בביסוס החברה ומעבר לחברה נותנת שירות\מוצר מחברת הזנק או דרך 'אקזיט'.

כאמור, רוב חברות ההזנק נסגרות ללא הגעה למימוש הרווחים. תכנון נכון ומקצועי כבר בראשית התהליך יכול להגביר את סיכויי המייזם להצליח !

עם פתיחת סטארט-אפ יש לקחת בחשבון פרמטרים חשובים רבים כגון האסטרטגיה, הטכנולוגיה, התחרות בשוק, תוכנית גיוס הכספים, מודל עסקי לטווח הרחוק וכו'.

 

משרדנו ילווה אתכם כבר מהשלב הראשוני של ייעוץ ומיקוד המייזם, סיוע בהכנת תוכנית עסקית וכן תוכנית לגיוס ההון הראשוני, קביעת לוחות הזמנים והגדרת אבני דרך חשובים למיזם. מודל עסקי איכותי ומקצועי זהו אבן הראשה של חברת הזנק, תוכנית איכותית עונה על שאלות חשובות ביותר בתחילת הדרך הן לבדיקת כדאיות המייזם והן הצלחת גיוס הון ראשוני. מי לקוחותיי? מהו הערך המוסף של המייזם?  וכן מה הרציונאל הכלכלי שעומד מאחוריו?

כשבוחנים רעיון לסטארט אפ יש לבדוק מספר דברים נוספים בתוך הרעיון:

גודל השוק וקהל היעד – חשבו על מס' האנשים שישתמשו בשירות, מכיוון שהקמת סטארט אפ מלווה בעבודה קשה כדאי להתייחס בתחילת התהליך לפוטנציאל הגדילה מבחינת גודל השוק. שוק קטן מידי לא יוכל להצדיק את כמות העבודה הרבה שתידרשו להשקיע.

כאב או בעיה – למדו היטב את השוק ומצאו את הבעיה / הכאב על ידי שיחה עם מומחים , לקוחות, וקריאת ספרים בנושא. מרבית הרעיונות המוצלחים באו מאנשים שעבדו שנים רבות בתחום. אם לא צמחתם בתחום כדאי לשקול לבצע עבודה בתחום הרעיון כדי להכיר אותו טוב יותר. נהוג להשתמש בטכניקות כגון SWOT אשר בוחנת יתרונות/חסרונות, חוזקים/חולשות בסביבה העסקית שהמיזם אמור להתקיים.

חפשו פתרון – הפתרון הראשון ככל הנראה לא יהיה נכון, אבל מבדיקת השוק וחיפוש אחר הפתרון תדעו יותר מה עובד ומה לא. שימו לב שפתרונות רבים באים דווקא משילוב אדם המכיר את התחום יחד עם מומחה לתחום משלים למשל איש תוכנה ורופא היכולים לפתח תיק רפואי דיגיטלי.

שלב הבא: הקמת סטארט אפ, מאיפה מתחילים?

לאחר מציאת רעיון טוב, כדאי להתחיל בבחינת יישום, רעיון להקמת סטארט אפ במס' שאלות עיקריות:

מודל עיסקי – זהו הבסיס להמשך העבודה. המודל העיסקי אמור לענות על שלוש שאלות: מי הלקוח שלי? מה הערך המוסף שייקבל ממני? ומה ההגיון הכלכלי של המיזם?

תחרות – מהו הביקוש למוצר ? האם ישנו מוצר דומה או משלים בשוק ? במה המוצר שלך ייחודי/שונה מהמתחרים ?

אסטרטגיה – כעת עלינו לתכנן כיצד ניישם את המודל העיסקי שתארנו בחלק הראשון מבלי שהתחרות שתארנו בחלק השני תפגע לנו בהצלחה. לחלק זה קורים תיכנון אסטרטגי.

טכנולוגיה – איזו טכנולוגיה קיימת בחוץ, כיצד ניתן לשפר או לשדרג את הטכנולוגיה הקיימת, האם יש צורך בטכנולוגיה חדשה , מה אנשי המקצוע והמומחים חושבים האם הרעיון ישים ?

גיוס כספים – גיוס הון לסטארט אפ זו אחת השאלות המרכזיות בבחינת הרעיון, האם תוכל לממן מכיסך את המיזם , האם כדאי לך להיעזר בחממה טכנולוגית, מה רמת הניסיון שלך בפרויקט? ישנה חשיבות בעת גיוס הכספים לידע שלך ולרמת ההתקדמות במיזם.

תכנית עיסקית – כעת יש להעלות את כל התיכנון על הכתב ולבנות תוכנית עסקית לסטארט אפ. שימו לב, לכל סטארט אפ יש כללים שונים בניסוח תוכנית העבודה והמצגות שלו,כתיבת תכנית עסקית מושלמת תאפשר לעוסקים במיזם מיקוד, מאידך תאפשר הצגת המיזם היכן שנדרש להשגת מטרות.

הקמת סטארט אפ – החזקים שורדים !

דרכו של יזם מתחיל לגיבוש הרעיון והחדרתו לשוק רצופה מכשולים נפשיים,  אתגרים אינטלקטואליים והתמודדות עם מצבים לא פשוטים ולכן כדי להגיע ליעד עליו להיות בעל אמונה, להיטות ותעוזה. יזם שלא מאמין במוצר אותו הוא בונה לא יצליח לבנות אותו.בסופו של דבר רק האנשים המוכשרים והחזקים ביותר שורדים.

לייעוץ מקצועי חייגו 077-3-400-400 או השאירו פרטים: